Puzzle yapma!
1-Öncelikle photoshopta puzzle efektini vereceğimiz resmimizi seçelim
2-Ardından Filter > Texture > Texturizer den
Scaling: 117%.
Relief: 5
Light Direction: Bottom Right
Invert
ayarlarını girelim.
Ve işte sonuç!
Yansıma ve Aydınlatma
1-Öncelikle file-new ile bir sayfa açalım.
2-Ardından file-open ile resmimizi açalım ve sayfamızayerleştirelim.Açmış olduğumuz sayfa 2 aynı resimi alacak ebatlardaolmalıdır.
2-Ardından aynı resmi yeniden açalım ve resmimizi ters döndürelim.İmage>rotate canvas>flip canvas horizontally ve sonra diğerresmin altına gelecek şekilde yerleştirelim.
3-Ardından Filter >distort >ocean ripple efektini uygulayalım.
4-Sonra Filter> Render> Lighting Effects efektini uygulayıp Style kısmından Soft Omni stilini seçelim.
5-İşte sonuç.....
Su Damlası Yapma
1-Öncelikle 300e 175 ebatlarında arka reng beyaz ön rengi siyah birsayfa açalım ve ardından Filter > Render > Difference Cloudsefektini verelim.
2-Ardından Işık efekti vereceğiz Filter > Render > Lighting Effects
3- Sonra Filters > Noise > Add Noise efektini verip Amount: 6% Distribution: Gaussian Monochromatic
değerlerini girelim.Sonra Filter > Blur > Gaussian Blur efektiniverip CTRL U ile Image > Adjust > Hue/Saturation ile Colorize Hue221; Saturation 33 Lightness 0 değerlerini girelim.
4- Ardından Filter > Brush Strokes > Accented Edges de Edge width:2 Edge Brightness: 38
Smoothness: 5 değerlerini girdikten sonra
Filter > Distort > Ocean Ripple yapıp Ripple Size: 9
Ripple Magnitude: 9, sonra
Filter > Brush Strokes > Ink Outlines Stroke Length: 4; Dark Intensivity: 20; Light Intensivity: 10. değerlerini girelim
5- Son olarakta ZigZag efektini verelim (Filter > Distort > ZigZag).
Amount: -33%; Ridges: 11%; Style: Pond Ripples değerlerini girelim.
İşte Sonuç....
Uzay görüntüsü
Öncelikle siyah zeminli bir pencere açıyoruz. Filter / Noise / Addnoise'dan amount'u 12 yaparak, gaussian ve monochromatic'i seçiyoruz.Pencerede bi değişiklik görünmüyo dimi? Hemen Filter / Sharpen /Unsharp Mask'i seçip sırasıyla 500 - 10 -1 olarak ayar yapıyoruz vepencerede uzayımızın ilk halinin oluşumuna tanık oluyoruz
Image / Adjust / Brightness - Contrast'a gelerek, brightnessı -45,contrastı da +50 oranında değiştirerek gereksiz yıldızları maziyekarıştırıyoruz.
Asıl efekti verme zamanı. Filter / Blur / Radial blur'u seçerek,amount'u 25, blur method'u zoom kaliteyi de best yapıyoruz. O da ne?bunlar üstüme üstüme gelio
Son olarak da parlatmak için contrast'ı 60 oranında artırıyoruz. Efenim buyrun siz stargate efekti
Hatta bir lens flare efekti (Filter/Render/Lens Flare) ekleyerek olaya ayrı bir lezzet de katabilirsiniz.
işte sonucumuz umarım begenmişisnizdir
Cam eşyayı başka zemine taşıma
Vazoyu saydamlaştırmayı anlatacağım için, görseli yukarıdaki gibikırptım. Üstteki güller ve yapraklar dikkatimizi dağıtmasın. Siz de bugörseli kullanarak yazıyı takip edebilirsiniz.
Önce vazoyu, ayrı bir layer yapmakla başlayalım. Vazomuz, ayrı birlayer'a çıkıp özgürlüğünü ilan etsin. Şimdi görselimiz şu halde:
Bu arada, kullanmanız için masayı da vereyim :
Şimdi işin en önemli noktasındayız : Vazonun içindeki kahverengi tonlarsilinecek ve bu sayede arkası gözükecek. Teoride, işin tanımı işte bukadar basit.
Gelelim pratiğe. Ben bu iş için Layer Mask kullandım. Eskiden çokkarışık gelir ve beni kaygılandırırdı bu Maske konusu, ama kullandıkçane kadar yararlı olduğunu farkediyor insan. Vazo layer'ımıza bir maskeekleyelim. (add layer mask)
Layer Mask'lar siyah beyaz ortamlardır ve çalışma prensipleri şu şekildedir :
Siyah olan yerler silinir.
Beyaz olan yerler korunur.
Gri tonları da şeffaflığın derecelerini oluşturur.
Şimdi, yukarıdaki bilgiler doğrultusunda, bu görsele eklediğimiz LayerMask'ın nasıl olması gerektiğini bir öngörelim. Bunu yapmaya gerek yokgerçi, direkt uygulamaya başlayabiliriz, ama yine de yapılacak işi öncezihinde planlamak iyidir. Bilgisayardan yavaştır, ama iyidir.
Yapraklar, dallar, vazonun dip kısmı, ışık yansımaları, vazonun boğazkısmındaki parıltı, kısaca kahverengi olmayan her yerin korunması(beyaz) lazım. Ve tam tersi olarak, bu görseldeki kahverengi tonlarınasahip her bir pikselin silinmesi (siyah) lazım.
Ama ne kadar silinmeleri gerekir? Elbette göz zevkinize göre.
Yaptığım değişik yoğunluk denemeleri ardından aşağıdaki maskenin uygun yoğunluğa sahip olduğunu gördüm :
Önce, arka plana hemen masayı koyduysanız, şimdilik görünmez yapın , çünkü renk seçeceğiz.
Maskede değil, vazoda olduğunuzdan emin olun . (Maske penceresinetıklarsanız, maskeye işlem yaparsınız. Maske sayfasını görmek için,maske penceresine ALT tuşu ile tıklamanız yeterli.)
Ctrl + 0 ile görsele iyice yaklaşın ve Select – Color Range 'e gelin.
Fuzziness 'i 40 yapın. Shift tuşuna basılı tutarak, vazodaki tümkahverengi tonlarına tıklayın. Şişenin dibindeki mor alan dahil.Yansımaları seçmemeye dikkat etin.
Küçük siyah ekranda, seçilmemiş başka kahverengi tonu olmadığına kanaat getirirseniz onaylayın.
Ctrl + Alt + D ile 1 miktar Feather verin.
Ctrl + H ile seçili alanı gizleyin; öyle bıcır bıcır ederek, görüşümüzü engellemesin.
Maske penceresine tıklayın.
Shift + F5 ile Fill menüsüne gelin. Contents 'den Siyah 'ı seçin. Mode: Normal kalsın. Opacity 'e 60 değerini verin ve onaylayın.
Şimdi masayı tekrar görünür kılın.
Ctrl + D ile seçililiği giderin. Gizlemiştik hani.
Maskede işimiz bitti. Vazonun penceresine tıklayın.
Filter – Sharpen – Unsharp Mask' a gelin, ki vazonun vazo olduğu belliolsun. Göze hoş görünen bir değer verin. Mesela benim örneğimde 100 , 2ve 1 değerleri gayet iyi bir sonuç verdi.
Not : Bu menü penceresinde gösterilen vazoda saydamlık gözükmez, önemsemeyin.
Öne biraz gölge, arkaya da yeşillik atınca, işte böyle bir şey çıkıyor ortaya
Hepsi bu kadar. Daha koyu bir cam tonu isterseniz, 60 verdiğimizOpacity değerini 50 , 40 , hatta 30 yapabilirsiniz. Ya da vazonunmaskesine Brush ile dalabilirsiniz.
Fhotoshopta harikalar yapmaya devam edecegiz..
kerimdj
Ateş efekti
1. İlk olarak 800x600 piksellik yeni bir sayfa oluşturun. Yeni sayfayı
oluşturduktan sonra Filter > Render > Clouds uygulayın.
2. Daha sonra Filter > Render > Difference Clouds seçeneğini aşağıdaki resimdeki
görüntünün benzeri oluşana kadar Ctrl+F komutunu kullanarak uygulayın.( yaklaşık 20 defa )
3. Filter > Render > Lighting Effects seçeneğine girip alttaki resimdeki ayarları uygulayın.
4. Bu ayarlardan sonra alttaki resimdeki gibi bir görüntü elde edeceksiniz
5. Şimdi Ctrl+F ye basarak son uygulamayı tekrarlayın. Alttaki gibi ateş görüntüsü elde etmiş olucaksınız.